اختتامیه بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه۱۷ در خیمه‌گاه شهدا برگزار شد.

كنگره سرداران

همشهری آنلاین _ سروش جنابی : این مراسم به یاد سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی و پاسداشت شهدای عرصه سلامت برگزار شد و حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضاییه، «سعید اوحدی» معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار «ابراهیم جباری» فرمانده سپاه ولی امر، سردار «حسین اشتری» فرمانده نیروی انتظامی، «داود لطفی» شهردار منطقه ۱۷، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان، ائمه جماعات مساجد، شورایاران و جمعی از شهروندان در این مراسم حضور داشتند.  

رئیس قوه قضاییه در اختتامیه بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه۱۷ گفت: «بازماندگان شهدا فقط مادر، همسر یا فرزندان شهید نیستند. همه ما بازمانده شهدا هستیم و شهیدان برای همه ما پیام دارند. همگان باید گوش دل باز کنند تا این پیام‌ها را بشنوند. پیام شهیدان در تمامی این فضاها طنین‌افکن است. پیام آنها پیام بندگی خداست. دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است. دفاع از حق و حقیقت است. دفاع از عدالت است. ضدیت با تبعیض، فساد و فقر است. پیام شهیدان، پیام زندگی با شرافت است. زندگی عزتمندانه است و زیر بار ظلم نرفتن. تسلیم دشمن نشدن است.» 
حجت‌الاسلام رئیسی خطاب به خانواده شهدا گفت: «امروز برکت خون عزیزان شما نه تنها در ایران، بلکه در منطقه برای بیدار شدن و بیدار کردن عالم نقش‌آفرین است.»
نایب رئیس اول مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره) درباره مقام و جایگاه شهیدان در پیشگاه خداوند گفت: «به گفته بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، شهید نظر می‌کند به وجه‌الله. رمز بقای شهدا همین است، چون اگر انسان نظر به وجه‌الله کرد، باقی می‌شود، وگرنه همه چیز در عالم فانی است.»
وی در ادامه به نقش مهم بانوان در دوران دفاع‌مقدس اشاره کرد و گفت: «معتقدم نقش بانوان غیر از حضور یا شهادت‌شان در دوران جنگ، تربیت کردن فرزندان‌شان است. بچه‌هایی که به جبهه فرستادند و بانوانی که اول زندگی به همسران‌شان گفتند شما در راه خدای متعال بروید و وظیفه‌تان را انجام دهید ما تحمل می‌کنیم. اینها واقعاً اسوه‌هایی هستند برای همه ما.» 
حجت‌الاسلام رئیسی، هدف کنگره‌های شهید را بررسی و شناخت پیام شهدا اعلام کرد و افزود: «در این جلسات می‌خواهیم درباره پیام شهیدان حرف بزنیم. از حق‌خواهی و حق‌گرایی سخن بگوییم. از دور کردن یأس و ناامیدی از زندگی‌شان بگوییم. از همواره ایستادگی، صبر و مقاومت حرف بزنیم. دشمن دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در دل مردم به‌خصوص دل جوان‌هاست، ولی پیام شهیدان به همه ما ایستادگی، امید و دیدن آینده‌ای بسیار روشن است. ما یقین داریم به برکت خون شهدا بسیاری از گره‌ها گشوده و بسیاری از مشـــکلات حل خواهد شد. آن هم به دست توانای همین ملت شهید داده، همین جوان‌های برومند و با دست شما خانواده معزز و مکرم شهیدان.»

  • رسیدگی ویژه به خانواده‌های شهید کم‌بضاعت

اختتامیه بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ | استقبال از نوروز با یاد و نام شهدا

فرمانده سپاه ولی امر به نمایندگی از دبیر و هیأت امنای بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه۱۷ گفت: «برنامه‌های کنگره از اوایل بهمن با کمک رئیس اداره آموزش و پرورش، شهردار منطقه و جمعی از علما از مدارس شروع شد. محافل و مجالس مختلفی تا امروز در مساجد و حسینیه‌ها برگزار و خدمت‌رسانی به خانواده‌های دردمند انجام شد.»
سردار «ابراهیم جباری» در ادامه خطاب به رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: «سال گذشته قبل از شیوع ویروس کرونا، در محضر رهبر معظم انقلاب به این منطقه آمدیم و توفیق داشتیم با چند خانواده شهید دیدار کنیم. برخی از این خانواده‌ها مشکلات زیادی در زندگی و معیشت داشتند، اما بر زبان نیاوردند. از شما و همکاران‌تان می‌خواهیم وقت ویژه و بیشتری برای رسیدگی به وضعیت این خانواده‌ها اختصاص دهید. استدعا می‌کنم همت، عنایت و اراده کنید و زمان بیشتری برای این خانواده‌ها اختصاص دهید. آنها هرچه داشتند در راه خدا تقدیم کردند. امروز وظیفه ما نوکری و خدمت به آنهاست.»

  • منطقه‌ای کم‌نظیر و نمونه در کشور

اختتامیه بیست و یکمین کنگره سرداران و ۴ هزار شهید منطقه ۱۷ | استقبال از نوروز با یاد و نام شهدا

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران هم در این مراسم گفت: «منطقه ۱۷ به دلیل سابقه و قدمت انقلابی، چه در پیروزی انقلاب اسلامی، چه در دوران دفاع‌مقدس و چه در زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا واقعاً نمونه است 
در کشور.»
سردار «حسین اشتری» افزود: «شاید منطقه۱۷ از نظر جغرافیایی منطقه کوچکی باشد، ولی از نظر مردم و بزرگوارانی که در این منطقه حضور دارند و شهدای عزیز، کم‌نظیر است.»
وی به پیام سال گذشته مقام معظم رهبری که برای این کنگره ارسال شده بود، اشاره و عنوان کرد: «برگزاری این مراسم‌ها برای طراوت روح و جان مؤمنان است، یعنی اگر امروز ما در این مراسم حضور پیدا کرده‌ایم برای خودمان آمده‌ایم. برای این آمده‌ایم که از شهدا درس بگیریم و در هر پست و مقام و جایگاهی که هستیم راه آنها را به خوبی ادامه دهیم.»
اشتری گفت: «روحیه ایثارگری، شهادت‌طلبی، انقلابی و جهادی باعث پیروزی مردم کشورمان در مقاطع مختلف انقلاب شد. امروز هم در هر عرصه‌ای که موفقیت به دست می‌آوریم، ریشه در روحیه ایثار، شهادت و جانبازی دارد. امروز اگر در علم و فناوری، در دفاع و تجهیزات دفاعی و در عرصه‌های مختلف به جایگاه خوبی رسیده‌ایم به خاطر همان روحیه بوده و جوانان امروز با تأسی از شهدا این راه را ادامه دادند. اگر می‌خواهیم سرداران و ۴ هزار شهید منطقه از ما راضی باشند بهترین راه این است که از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری پیروی کنیم. حتماً راه رستگاری در همین است.»

کد خبر 590954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha